Ispis
28
Lis

Zamolba za donaciju

on Ponedjeljak, 28 Listopad 2013 11:03.

Korisnička ocjena:  / 6

OSNOVNA WALDORFSKA ŠKOLA

Obraćamo Vam se sa zamolbom da se Osnovnoj waldorfskoj školi odobre nepovratna novčana sredstva iz županijskog proračuna koja bi dodatno omogućila poboljšanje uvjeta za provedbu nastavnog plana i programa ove Škole. Osnovna waldorfska škola u Rijeci djeluje već 13 godina i jedina je alternativna škola u ovoj regiji te time s ponosom možemo reći da je zastupljen pluralizam u obrazovnom sustavu što je temeljna odrednica obrazovanja Europske unije.

Društvo prijatelja waldorfske pedagogije u Rijeci osnivač je Osnovne waldorfske škole i intenzivno potpomaže aktivnosti vezane uz nastavne i odgojne programe u školi s glavnim ciljem demokratizacije sektora obrazovanja i pomoći ovoj vrijednoj obrazovnoj sredini koja djeci pruža iznimnu potporu u ostvarenju svojih punih potencijala u najdelikatnijim fazama odrastanja. Naime, Osnovna waldorfska škola u Rijeci je neprofitna organizacija koja još od 1999. godine provodi alternativni program obrazovanja djece koji je donijelo Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa. Uz to, rado ističemo izuzetno dobre rezultate i uspjeh koji waldorfska pedagogija i program ostvaruju i u radu s djecom s posebnim potrebama, a koja također pohađaju redovnu nastavu naše škole.

 Ovaj Vam dopis šaljemo sa zamolbom za novčana sredstva koja bi se koristila za kupnju materijala za provođenje redovne nastave, osobito onog za provođenje umjetničkog dijela kurikuluma.

Ukoliko ste nam voljni pomoći, molimo Vas da sredstva donacije uplatite na donacijski račun škole:

HR7423400091510142330 PBZ

Za sva dodatna pitanja i pojašnjenja stojimo Vam na raspolaganju.

Iskreno se zahvaljujemo na Vašem vremenu i razumijevanju.

Nadamo se da ćete nam izaći u  susret!

Srdačan pozdrav.


Gordana Brzaj, ravnateljica

 

                                                                                                                                   

                                                                                                    

Ispis
18
Ruj

DOBRODOŠAO U ŠKOLU, PRVI RAZREDE

on Srijeda, 18 Rujan 2013 19:06.

Korisnička ocjena:  / 6

 

                                                                                                    Prvi razred

U glavi brojke,

u mislima slova,

na leđima torba,

prekrasna, nova.

 

Srce treperi

kao ptičica plaha.

U školu on hita,

žurno, bez straha.

 

On više nije

malena beba,

doseći može

skoro do neba.

 

Sada je velik,

hrabar i jak,

pravi pravcati

đak-veseljak!

 

Ispis
16
Svi

Anketa srednjoškolaca, nekadašnjih učenika riječke waldorfske škole

on Srijeda, 16 Svibanj 2012 06:43.

Korisnička ocjena:  / 14

Anketa srednjoškolaca, nekadašnjih učenika riječke waldorfske škole

Klikom na link ispod možete skinuti ankete:

Anketa waldorfskih srednjoškolaca

Anketa namijenjena nekadašnjim učenicima Osnovne waldorfske škole u Rijeci

 

 

Ispis
20
Svi

Projekt "Škola kraj mora" - (Projekt za novu školu, školu - kulturni centar)

on Ponedjeljak, 20 Svibanj 2013 16:20.

Korisnička ocjena:  / 6


 

 

 

 

ŠKOLA KRAJ MORA

Idejni projekt Društva prijatelja waldorfske pedagogije

Tijekom kampanje internetskog predlaganja projekata za razvitak Rijeke do 2020.

u razdoblju veljača-travanj 2013. građani Rijeke su velikom većinom glasova prepoznali

mnogostruku vrijednost projekta „Škola kraj mora“ kao najvrednijeg.

Pojedini segmenti projekta zauzeli su prva tri mjesta na spomenutoj listi!!!!

 

 

Što: »Škola kraj mora» je alternativna samoodrživa škola, kreativno kulturni centar, središte mreže waldorfskih i slobodnih europskih škola kojih u ovom trenutku ima preko 1000. To je i mjesto gdje se ljudi izražavaju putem umjetnosti i znanstvenog pristupa svijetu; mjesto gdje će gostujući umjetnici, pedagozi, terapeuti i znanstvenici dijeliti svoja znanja i iskustva, prostor za seminare, konferencije, sastanke, treninge ili kampove raznih vrsta... Oaza dizajnirana idejama inovativnih arhitekata i progresivnih dizajnera kao kreativan otvoren prostor oplemenjen svježom stvaralačkom te ekspanzivnom energijom učenika, pedagoga i gostiju.

Zašto: Ideja "škola igrom" ima korijene još u 16. stoljeću (J. A. Comenius), ali njena važnost raste. U današnje doba, očekujemo od mladih naraštaja da rješavaju probleme budućnosti, ali za to ih moramo educirati na inovativne načine i to formom individualnog pristupa gdje je proces važniji od rezultata. Drugi razlozi: mreža od tisuću europskih waldorfskih škola traži atraktivnu lokaciju koju bi učinila svojim centrom, sve je veći broj mladih obitelji traži alternativne načine za edukaciju svoje djece, gradovi s inovativnom populacijom privlače investitore, interes iz Europe postoji, broj upisa raste… Drugim riječima, pronalazak adekvatnog prostora je jedinstvena prilika – u pravo vrijeme na pravom mjestu.

 

Zašto Rijeka: Osim činjenice da je u široj regiji Rijeka priznata kao multikulturni kozmopolitski grad, njena je povijest naslonjena na fenomen alternativa i to ne samo u kulturnom smislu. Geografski zauzima središnji položaj, a obala Jadranskog mora je njena komparativna prednost bez konkurencije zbog iznimne edukativno-turističke mobilnosti učenika spominjanih škola, učitelja i drugih edukatora. Dakle, Rijeka ne leži samo u srcu teritorija mreže otvorenih škola već i u srcu njihovih interesa.

 

Što očekujemo od Rijeke: Adekvatnu zgradu ili više manjih zgrada na okupu, i to za vrtić, osnovnu i srednju školu - idealno u zelenom okruženju u blizini mora. Objekt ne mora biti spreman za korištenje ili u funkciji. Dapače, spremni smo investirati u rekonstrukciju prema našim potrebama. Od Grada Rijeke tražimo podršku u davanju zgrade na besplatno korištenje, odnosno na korištenje u dogovorenom periodu (od 10 godina) bez naknadne za zakup. Svjesni smo interesa od strane fondova te investitora koji su spremni doći u slučaju da pronađemo adekvatan prostor.

 

 

Što dobiva Rijeka:

  • obogaćenje turističke ponude kvalitativno i kvantitativno (konferencijska djelatnost, gostovanja učenika i njihovih obitelji)
  • obogaćenje urbanog života (edukativni urbani vrtovi)
  • obnovu i oplemenjivanje napuštenog/devastiranog/nekorištenog objekta, novi multifunkcionalni prostor
  • uključivanje nezaposlenih, umirovljenika, volontera i osiromašenih u programe održivog razvoja

 

 

Što dobiva Hrvatska:

  • prototip samoodržive škole – prvi i za sada jedini u regiji (inače razvijen model sjevernoeuropskih regija),
  • istinsku demokratizaciju osnovnog školstva i stvarni korak prema EU obrazovnim mogućnostima,
  • prvu srednju alternativnu školu u Hrvatskoj
  • novu vrstu obrazovanja kroz modele održivog razvoja (koji ne predstavljaju samo jedan od načina izlaska iz ekonomske i socijalne krize već i izlazak iz osjećaja malodušnosti, beznađa i bespomoćnosti…)

 

 

Kako:

  • podrškom lokalne zajednice (zgrada na korištenje),
  • jačanjem internih kapaciteta škole i vrtića,
  • jačanjem veze s mrežom europskih waldorfskih i alternativnih škola.

 

 

Odgovarajuća zgrada / prostorije će omogućiti školi doseći financijski održivu razinu upisa učenika koji će privući veći broj obitelji i novoeduciranih waldorfskih učitelja iz Hrvatske i inozemstva. Ova veća i jača zajednica učitelja i roditelja omogućit će školi da organizira veći broj kulturnih i umjetničkih događaja te će ojačati kao otvoreni edukacijski i kulturni centar kako šire waldorfske/alternativne zajednice tako i u okvirima Hrvatske.

 

 

Ova inicijativa može postati primjer ostalim gradovima, ne samo u Hrvatskoj. Opcija alternativne edukacije u drugim zemljama predstavlja minimalno 15-20%, a u Hrvatskoj je zastupljena sa manje od 1% ukupne populacije učenika.

 

 

Raspolažemo skicom Investicijskog projekta, postoji lista investitora i potencijalnih donatora ovog projekta.

 

 

 

Nove waldorfske samoodržive djelatnosti:

 

Osim odgojno obrazovne djelatnosti (vrtić, osnovna škola, srednja škola), u Školi kraj mora realizirat će se još:

Cjeloživotno obrazovanje                  

Tečajevi - Oblik cjeloživotnog obrazovanja, univerzalno primjenjiv a namijenjen razvoju ljudskih potencijala: razvoj komunikacijskih vještina, liderskih sposobnosti, naprednih (memorijskih) tehnika učenja, brzog čitanja, mental maping, kibernetske psihologije i sl.

Radionice - Oblik stjecanja i unapređenja vještina pogodan za umirovljenike, nezaposlene, socijalno ugrožene, nezbrinute: učenje stranih jezika, vrtlarenje, elixir-kulinarstvo, domaćinstvo, travarstvo, osnove alternativnih pedagogija i sl.  

Kongresna djelatnost                         

Predavanja - 3-4 puta godišnje ugošćavanje vodećih mislioca današnjice (znanstvenici, umjetnici, reformatori, pisci).

Skupovi - Internacionalni skupovi i razmjene novih obrazovnih ideja, vizija, istraživanja, praksi…

Treninzi - Redovni godišnji treninzi specijaliziranih pedagoga, kako waldorfskih tako i ne-waldorfskih.

Turistička djelatnost

Ekološke - organizacija jednodnevnih izleta dječjih/obiteljskih na atraktivne eko-lokacije PGŽ-a:

Kamperske -    organizacija jednotjednih ljetnih kampova (kamp čuvara prirode Učkarski rendžeri, kamp preživljavanja u šumi Ćićarijski surviveing, kamp preživljavanja na moru Kvarnerski Robinzoni…)

Hostelske - organizacija jednotjednih ljetnih hostela za zabavu i učenje (stranih jezika, umjetničkih vještina…)

Wellness - oblik jednotjedne edukativno-terapijske turističke ponude namijenjen jačanju tijela, uma i duha (oslobađanje glasa, plesna terapija, terapija slikanjem, terapija kreativnog pisanja…)

Socijalna djelatnost – umrežavanje, sinergija

Usporedno je u tijeku povezivanje s lokalnom zajednicom: turističkom zajednicom, eko udrugama, sportskim klubovima, srodnim udrugama, volonterima: Vrt i kuhinja zajednice (Community Garden/Kitchen). Socijalno osjetljive skupine društva, umirovljenike, nezaposlene i nezbrinute se uključuje u programe, omogućuje se time njihov povratak zajednici i njima samima korištenjem njihovih iskustava i sposobnosti te razvijanjem njihove kreativnosti i inicijative na način na koji najviše može doprinijeti zajednici i to uz pomoć učitelja s vodećeg vala znanosti. Na sličan način prikladno i usporedno ide povezivanje na regionalnom i internacionalnom nivou.

 

 

Dinamika razvoja:

1-5 godina

  • Useljavanje škole (vrtića) u višenamjensku zgradu i povećanje broja učenika
  • Formiranje solidne administrativne infrastrukture na čelu s menadžerom
  • Povezivanje s lokalnom, domaćom i međunarodnom zajednicom realiziranjem
  • Formirani su timovi i realiziraju djelatnosti: marketinška, konferencijska, turistička, edukativna, socijalna.
  • Seminari/treninzi/predavanja/radionice tijekom ljetnih i zimskih praznika, u popodnevnim satima.
  • Učitelji dobivaju punu plaću svaki mjesec i realizira se stipendiranje učenika
  • Škola je financijski održiva i stabilna

5-10 godina

  • Srednja waldorfska škola počinje s radom. Profil škole- školovanje za samoodrživost, multikulturalnost. Traje 4 godine plus jedna godina po izboru za one koji žele intenzivnu pripremu za državnu maturu.  
  • Škola prerasta u energetski samoodrživu školu (škola skuplja vodu putem kišnice, ima sistem iskoristivosti sivih voda, vlastiti solarni sustav grijanja i stvaranja električne energije, u gradnji/adaptaciji koristi prirodne i reciklirane materijale) i postaje model poučavanja i proučavanja za polaznike škole, ali i sve druge studente, znanstvenike i istraživače samoodrživih modela življenja.  
  • Škola/Centar postaje regionalnim centrom alternativne edukacije.

 

 

 

 

 

Karakteristike zgrade koju tražimo:

Multifunkcionalnost

1. Prijepodne - školske aktivnosti za djecu

2. Poslijepodne - vanškolske aktivnosti za djecu i odrasle, turiste

3. Vikend/praznici - kongresne aktivnosti

4. Ljetnih mjeseci - hostel s edukativno-rekreacijskim programima za djecu, mlade i obitelji iz Hrvatske i svijeta.

Prostor

1. Osnovni: Osnovna škola. – osam učionica (osam razreda, kabinet za fiziku/kemiju, tehniku/obradu drva, umjetnost/ručni rad, individualni terapeutski rad), Srednja škola - pet učionica (četiri razreda , kabinet za kemiju, zanatski kabinet, umjetnički kabinet), te tajništvo, zbornica, Jaslice i vrtić - jedna jaslična i jedna mješovita vrtićka skupina; toaleti za učenike i osoblje, kupatila, kuhinja, blagovaonica i drugi zajednički prostori

2. Dodatni: sala za euritmiju / tjelesni odgoj / kongres, školski vrt, apartman za gostujuće predavače

Kapacitet       

1. Školski optimum:. 80 - 200 učenika (10-25 učenika po razredu); Vrtićki optimum: 40 djece

2. Hostelski optimum: 6-10 djece na spavanju po razredu, odnosno 80 - 190 djece tjedno tijekom praznika

3. Kongresni optimum: Interijer: cca. 150 sjedećih mjesta; Eksterijer (terasa/park): cca 300-400 mjesta

Pozicija i okruženje

1. mogućnost pristupa automobilom, mogućnosti zaustavljanja i parkiranja, blizina autobusne stanice radi jednostavnijeg transporta djece

2. blizina mora radi europskih gostiju i zeleni vanjski prostor zbog kretanja djece i urbanog vrtlarenja

3. blizina hotela u kojem bi se mogli smjestiti sudionici obrazovnih kongresa (prema potrebi)

 

 

RAZLOG ZA WALDORF-PROJEKT?

 

 

 

 

 

 

 

 

Kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj sve se više širi svijest o potrebi za drugačijim, liberalnijim, stvarnijim, svrsishodnijim obrazovnim sustavom. Kao posljedica toga vidljivo je porasla potražnja za tzv. slobodnim školama u koje spada i Osnovna waldorfska škola u Rijeci. Broj učenika se povećava pa se prostor prividno smanjuje. Ovaj pozitivan trend rezultira potrebom da se školi HITNO pronađe novi prostor. No, jednako tako potrebno je pronaći i neka nova rješenja u računici ekonomske samoodrživosti.

 

Izostanak zakonodavnog i proračunskog sluha, s jedne strane, te neimanje menađerskog liderstva u školi s druge strane, rezultiralo je time da je ova škola, usprkos svojim fantastičnim obrazovnim dostignućima, već godinama na rubu egzistencije. To održava neprivlačnu sliku ove škole u javnosti. Zahvaljujući mukotrpnim i entuzijastičnim metodama „krpanja“ - škola je opstala! Ali suština problema nije riješena. Problem glasi:

  1. 1.kako doći do adekvatne školske zgrade?
  2. 2.kako osigurati kontinuirani priljev sredstava za funkcioniranje škole?
  3. 3.kako prihodovati sredstva za daljnji nužni rast i razvoj škole?

     

Ova radna skupina pristupila je problemu na radikalno drugačiji način.

Umjesto zahtjeva da dobije, ona je oslobodila viziju onoga što može ponuditi

 

Elaborat koji slijedi razrada je jedne vizije prema kojoj je škola više od škole. To je cjeloživotna škola koja obitelji, ali i drugim segmentima društva, posebice onima najosjetljivijima (umirovljenicima, nezaposlenima, nezbrinutima) omogućuje povratak u funkcionalnost kroz kreativnost, povratak svom izvornom biću i prirodi te ukupnoj ravnoteži na način na koji najviše može doprinijeti zajednici i to uz pomoć učitelja s vodećeg vala znanosti.

To je škola koja je život.

To je škola koja je sve…  

 

 

WALDORFSKA VIZIJA

 


 

 


 

 

 

DJELATNOST:

 

AKTIVNOSTI:

 

SADRŽAJ:

 

PREDŠKOLSKA

Vrtićka djelatnost

(prijepodne)

Redovna vrtićka djelatnost po principima waldorfske pedagogije

Tematske igraonice

(poslijepodne)

Kreativne i rekreativne radionice (slikarske, glazbene, plesne, sportske) za djecu i roditelje, kako domaće ljude tako i hotelske goste.

Baby sitting

(non-stop)

24-satna pomoć pri čuvanju djece u prostoru waldorfskog vrtića za domaće ljude i strance.

ŠKOLSKA

Redovne školske

(prijepodne)

Redovna osnovnoškolska djelatnost po principima waldorfskog odgoja i obrazovanja

Izvanškolske

(poslijepodne)

Umrežavanje škole s opatijskim sportskim klubovima koji podržavaju waldorfske principe: ronjenje, kajakiranje, jahanje, bicikliranje, surviveing, sportski ribolov, umjetničke radionice…

Kid sitting

(noć)

Noćna pomoć u čuvanju i smještaju djece roditelja domaćih i stranih u prostorima škole.

Tijekom godine – čuvanje samo vikendom.

U sezoni – svaki dan.

EDUKATIVNA

Tečajevi

Oblik cjeloživotnog obrazovanja, univerzalno primjenjiv a namijenjen razvoju ljudskih potencijala: razvoj komunikacijskih vještina, liderskih sposobnosti, naprednih (memorijskih) tehnika učenja, brzog čitanja, mental maping,   kibernetske psihologije i sl.

Radionice

Oblik stjecanja i unapređenja vještina pogodan za umirovljenike, nezaposlene, socijalno ugrožene, nezbrinute: učenje stranih jezika, vrtlarenje, elixir-kulinarstvo, domaćinstvo, travarstvo, osnove alternativnih pedagogija i sl.  

KONGRESNA

Predavanja

3-4 puta godišnje ugošćavanje imena s vodećeg ruba misli (prosvjetnici i pisci). Npr. sir Ken Robinson, Vladimir Megre, Vadim Zeland, James Redfield, Paolo Coelho, Neale Donald Walsch, Bruce Limpton, David Wilcock, Eckhart Tolle, Louise Haj, Deepak Chopra…

Skupovi

Internacionalni skupovi i razmjene novih obrazovnih ideja, vizija, istraživanja, praksi…

Treninzi

Redovni godišnji treninzi specijaliziranih pedagoga, kako waldorfskih tako i ne-waldorfskih.

TURISTIČKA

Ekološke

Organizacija jednodnevnih izleta dječjih/obiteljskih na atraktivne eko-lokacije PGŽ-a:

  • Kastavska eko-šetnica
  • Lošinjski Plavi svijet dobrih dupina
  • Creska zajednica bjeloglavih supova

Kamperske

 

Organizacija jednotjednih ljetnih kampova:

  • kamp čuvara prirode Učkarski rendžeri
  • kamp preživljavanja u šumi Ćićarijski surviveing
  • kamp preživljavanja na moru Kvarnerski robinzoni

 

Hostelske

Organizacija jednotjednih ljetnih hostela za zabavu i učenje:

  • stranih jezika
  • umjetničkih vještina
  • rekreaciju

 

Wellness

Oblik jednotjedne edukativno-terapijske turističke ponude namijenjen jačanju tijela, uma i duha:

  • terapija pjevanjem (oslobađanje glasa)
  • terapija pokretom (plesna terapija)
  • terapija slikanjem
  • terapija kreativnog pisanja
  • terapija dodirom
  • terapija smijehom
  • vrtlarski fitness (terapija zemlje)
  • yoga plivanja

 

 

 

 

UMREŽAVANJE WALDORFA

sa:

 

 

 

 

UMIROVLJENICIMA

Uključivanje u edukativno-radne programe kojima bi treća životna dob mogla i dalje stjecati nove vještine ili ponuditi mlađima svoje veliko iskustvo i pomoć.

 

VOLONTERIMA

Pomoć u školskim, vanškolskim, edukativnim i turističkim aktivnostima: vođenje izleta, kuhanje, spremanje, održavanje…

 

NEZAPOSLENIMA

Vještine koje će im omogućiti reintegraciju u život i poslovni svijet. Radionice i tečajevi im se ne bi naplaćivali već bi bili balansirani modelom solidarne razmjene.    

 

NEZBRINUTIMA

Aktivnosti koje će ih bliskije povezati s članovima zajednice.

 

EKO UDRUGAMA

Razmjena ideja, projekata, znanja.

 

SPORTSKIM KLUBOVIMA

Umrežavanje sa dječjim sportskim klubovima koji funkcioniraju po principima waldorfa: jahanje, ronjenje, bicikliranje, planinarenje.

 

HOTELIMA

Povezivanje u svrhu usluga čuvanja djece, uključivanja u radionice ili izlete, wellness ponude i konferencijskog segmenta.

 

TURISTIČKOM ZAJEDNICOM

Radi promicanje ove specifične ponude

 

GRUPAMA SOLIDARNE RAZMJENE

Razmjena eko-hrane, dobara, usluga, znanja i vještina

 

 

 

 

 

 

 

 

Ispis
01
Pro

Podržite školovanje u waldorfskoj školi

on Četvrtak, 01 Prosinac 2011 12:49.

Korisnička ocjena:  / 14

wald-pedagogija 

Vaša donacija omogućiti će daljnje školovanje djece koja žele rasti ispunjena učenjem kroz sretnu igru života. U prilogu pogledajte Zamolbu za sponzorstvo/donaciju. http://www.waldorf-rijeka.hr/novosti/57-zamolba-za-sponzorstvo

Naša Facebook stranica

youtube-logo-57