Ispis

Važnost mojih školskih dana
Četrdesetih godina, kada je drugi svjetski rat donio gubitak i raseljavanje mnogih ljudi, uključujući i mene, pohađala sam Školu Rudolfa Steinera u New Yorku. Gledajući unatrag na mojih deset godina provedenih u toj školi, sjećam se zadovoljstva na satovima i osjećaja sigurnosti. Učenje je bilo užitak jer smo iz iskustva znali da učitelji govore istinu, što se i očekuje od njih. I kada mi je bilo pet godina, i devet ili četrnaest, svaki dan u školi zadovoljavao je moje najdublje biće. Imam osjećaj da su mi te prve godine života pomogle sve do ovih dana. Naučila sam kako učiti, ili točnije, naučila sam kako ne zaboraviti stremiti k znanju.

Gertrude Reif Hughes, profesor engleskog jezika i ženskih pitanja, Wesleyan University.

Odgoj usmjeren k budućnosti
Ja sam osobno uvjeren da je obrazovanje koje se dobiva u školama Rudolfa Steinera od neprocjenjive vrijednosti i utjelovljuje ono najbolje iz modernih nastojanja i nadu za buduće obrazovanje. Osobito je dopadljiv njegov internacionalizam, privlačan učenicima u cijelom svijetu. To obrazovanje cvjeta u Japanu, Južnoj Africi i Latinskoj Americi uključujući sirotinjske četvrti Favela Sao Paula, kao i u Evropi. Sjedinjenim Američkim Državama i Izraelu… u svim ovim zemljama oni su redovito zakinuti nedostatkom financiranja

Lord Ritchie of Dundee

Nastavni plan usmjeren k razumijevanju
"Steinerove škole, osobito na kontinentu (Evropa), imaju dobro razrađen nastavni plan znanstvenih područja u kojem se nikad ne gubi iz vida cjelina. Ne započinje se u sterilnosti bijelih odora u laboratorijima, već s točnim promatranjem svakodnevnih pojava, i bez srljanja u teorije i modele. Stoje na stajalištu da postoji duboka povezanosti između ljudske vrste i prirode, a ljudskom se životu pripisuje smisao i svrha, a ne besciljna slučajnost.
Praktično to znači da su učeničke radne bilježnice iz znanosti umjetnička djela, pune čudesa, ali s točnim promatranjima i sve je uljepšano bogato obojanim dijagramima. Citati Blakea i Goethea mogu stajati ruku pod ruku s Newtonom i Galilejom. Turner ili Monet mogu nadahnuti nauk o svjetlosti."

Kevin Mc Carthy, Timesov urednik za obrazovanje

Nastavni program je umjetnost
Mislim da nije pretjerano ako kažem da ni jedan drugi obrazovni sustav na svijetu ne pridaje središnju ulogu umjetnosti kao što se to čini u waldorfskim školama. Ne može se zamisliti ni jedan predmet koji nema umjetnički aspekt. Čak se i matematika predaje na umjetnički način te se plesom, pokretima i crtanjem povezuje u cjelinu. Steinerov sistem odgoja i obrazovanja zasniva se na pretpostavci da je umjetnost sastavni dio čovječjeg pregnuća. On joj vraća njenu istinsku ulogu. Sve ono što se može učiniti za unapređenje ove revolucionarne odgojne ideje bit će od neprocjenjive važnosti.

Dr. Konrad Obenhuber, muzej Albertina, Beč. Fogg Art Museum, New york, profesor lijepih umjetnosti, Harward university.

Nastavni program je ljudsko biće u stvaranju
Waldorfska škola koju sam promatrao (Princetown, New Yersey) slavi jedinstvenost svakog djeteta, skladno povezuju nastavni plan s kreativnošću i s osjetljivošću procjenjuje učenikov napredak kroz cjelovit raspon svih ljudskih talenata. Učenici Waldorfskih škola ohrabruju se da žive u samopouzdanju, poštovanju života i smislu za služenje drugima.

Ernest Boyer, predsjednik carnegie instituta za unapređenje nastave

Smisao života
Steiner je bio daleko ispred svog vremena. Ono što je on spoznao o učenju početkom ovog stoljeća, postupno je dokazano novim otkrićima u istraživanjima mozga. Potreba svakog pojedinca da obnovi vlastiti smisao, odnose uma i tijela i uključenost osjećaja, igraju bitnu ulogu u istinskom učinkovitom učenju. Waldorfska pedagogija radi na tim načelima već više od šezdeset godina, a tek sada je priznata. Ono što su poznati istraživači otkrili o funkciji mozga i ljudi koji se bave odgojem otkrili o ljudskom mozgu/mišljenju, postaje sada dio prakse. Ono što je Rudolf Steiner predvidio, tek postaje dijelom edukativne svijesti u ovom desetljeću.

Dr. Gabriele Rico, profesor engleskog i kreativnih umjetnosti, San Jose state university.

Muzičar
Nema važnijeg zadatka od tog da našoj djeci damo najbolju pripremu za prohtjeve zloslutne budućnosti, pripremu koja smjera k sustavnom kultiviranju njihovih duhovnih i moralnih talenata. Sve dok primjeran rad pokreta waldorfske škole nastavlja širiti svoj utjecaj, kao što je to činio kroz protekla desetljeća, svi možemo gledati u budućnost s nadom. Siguran sam da se rad Rudolfa Steinera za djecu mora smatrati središnjim doprinosom dvadesetom stoljeću, i osjećam da zaslužuje podršku svih slobodoljubivih i misaonih ljudi.

Bruno Walter, dirigent

Profesor
Osobno upoznat s brojem waldorfskih studenata, mogu reći da su se oni približili ostvarivanju vlastitih potencijala više od bilo koje osobe koju poznajem.

Dr. Josephi Weizenbaum, profesor, Institut tehnologije, Massachusetts.

Roditelj
Kao psihijatar s posebnim interesom za pitanja razvoja, i kao majka dviju kćeri koje su pohađale školu Rudolfa Steinera u New Yorku, od vrtića do mature u srednjoj školi, bila sam osobito fascinirana vidjevši da je sve što su učitelji činili s djecom bilo potpuno prilagođeno određenom stupnju njihovog razvoja. Imam dojam da moje kćeri - jedna upravo završava medicinsku školu, druga je na prvoj godini prava - nisu profitirale u školi samo na intelektualnom nivou. Profitirale su u socijalnim odnosima, također na polju kulture i u vlastitim estetskim sklonostima. Vjerojatno zahvaljujući širokom rasponu školskog programa po kojem su ih njihovi učitelji podučavali.

Dr. Iona Ginsburg, pomoćni profesor kliničke psihijatrije, Columbia university. Član Komisije njujorškog društva za psihijatriju adolescenata, bivši predsjednik Matičnog udruženja za mentalno zdravlje

Društveni odnosi
Znatan broj pristupa waldorfskog obrazovanja, te pripadajuća filozofija, doprinose trenutnim naporima oko reforme obrazovanja ovdje, u Sjedinjenim državama. Od posebnog značenja su nastojanja da se izgrade veze između školskih predmeta i odgoja, naše kulture i društva. Waldorfski pristup je u velikoj mjeri u skladu s nedavnim dostignućima u kognitivnim znanostima vezanim uz spoznaju kako djeca uče i razumijevaju.

Dr. Paul Dehart Hurd, profesor obrazovnih znanosti, Stanford university.

Dijete našeg doba
Da imam dijete školske dobi, poslao bih ga u jednu od waldorfskih škola.

Saul Bellow, pisac i dobitnik Nobelove nagrade

Roditelj
Iskustvo moje kćeri Diane u waldorfskoj školi u Sacramentu bilo je uzbudljivo i proširilo je vidike. Nadam se da će sve više ljudi moći priuštiti waldorfsko obrazovanje svojoj djeci.

Russel Schweickart, bivši astronaut NASA-e.

Naša Facebook stranica

youtube-logo-57