Učenici

Lijepo, slobodno i veselo djetinjstvo. Izvrsni učitelji koji su temeljno usmjerili razvoj mog obrazovanja.

Borna Habunek, učenik škole od 2002. do 2009.

Smatram da je obrazovanje u ovakvoj školi iznimno korisno jer se može steći više iskustva i na drugačiji način nego u državnoj školi. Sami odnosi učitelja i učenika su puno bolje posloženi kao i način na koji se uči gradivo, a posebno su mi se svidjeli predmeti koji su zahtijevali rad motoričkih sposobnosti koje smatram da su jedne od najvažnijih za učiti u tom periodu života. Mislim da je važno da se zna kako u ovoj školi učenici neće ostat zakinuti sa gradivom te da mogu samo bolje, više i na prirodniji način steći znanje i vještine.

Darijan Markić, učenik škole od 2006. do 2014.

Sretna sam sto sam išla u Waldorfsku školu i taj dio života mi je u lijepom sjećanju. Željela bih da se otvori više takvih škola u Hrvatskoj i da takva vrsta nastave i pristup djeci postane prihvaćeniji, kao što je u ostalim državama

Anna Krezo, učenica škole od 2004. do 2012.

O svojoj osnovnoj školi mogu govoriti samo u najljepšem svjetlu. Ostalo mi je toliko lijepih uspomena, ali i znanja. Učenje kroz primjere jest najbolji način da dijete usvoji nastavni sadržaj. (…) Često puta danas pomislim kako sam zapravo više naučio u osnovnoj nego u srednjoj školi.

Andrei Uzelac, učenik škole od 2012. do 2016.

Waldorfska škola je napravila da se nisam morao nervirati i ne ići na sportove, u glazbenu školu ili na natjecanja radi učenja jer je takvo obrazovanje smanjilo broj predmeta [u jednom tjednu] te sam se više mogao fokusirati na predmet koje smo radili epohalno.

Josip Šimunović, učenik škole od 2006. do 2014.

U waldorfskoj školi sam stvorila najljepše uspomene. Cjelokupno obrazovanje me oblikovalo u osobu kakva jesam. Svakako je doprinijelo mojoj kreativnosti i zalaganju za sebe. Mislim da je ovakav tip obrazovanja zaista drugačiji i poseban u dobrom smislu, omogućuje djeci da se školuju, ali i žive. (…) Ostalima bih poručila da waldorfska škola omogućuje djetetu da se razvije u smjeru u kojem ono to želi, a ne kojem mu sredina nameće. Uči kako biti svoj, iskren prema sebi i drugima.

Lalita Barišić, učenica škole od 2001. do 2009.

Dok su mi u državnoj školi govorili da sam prgava i lajava, u waldorfskoj su mi rekli kako sam borbena i pravedna.

Hanna Žmirić, učenica škole od 2011. do 2012.

Svi ljudi koji su tada bili u mom okruženju trudili su se da se u njihovom prisustvu osjećam onako kako ja smatram da se svako dijete treba osjećati. U toj školi sam stekla radne navike, počela sam biti svjesnija važnosti obrazovanja i prošla kroz neko novo, za mene, divno iskustvo. Svatko dijete zaslužuje da bude sretno, ispunjeno, voljeno i ne odbačeno od strane drugih. Waldorfska škola je mjesto na kojem se osim gradiva koje je bitno za daljnje obrazovanje, uči kako izgraditi sebe kao osobu, što je dodatan plus uz sve ovo navedeno.

Lorena Kožul, učenica škole od 2011. do 2014.

Onaj tko nije probao nikada neće znati kako je divno bilo. Bili smo djeca koja su bila zaštićena od okrutnosti današnjice, ali neka smo, djeca treba da budu zaštićena. Djeca treba da budu djeca! Sam princip rada i pristup učenicima je poseban i nema ništa što bih mogla izdvojit kao posebnim jer je sve bilo posebno. Svaka godina škole je nosila svoje, svaki predmet, pa tako i učitelji. Oni su činili školu zanimljivom, pa čak i one najdosadnije predmete učinili bi zanimljivima!

Ivona Horvat, učenica škole od 2001. do 2009.

Ono po čemu se waldorfska škola po meni najviše ističe je puno bolji odnos između učenika i učitelja, ali i učenika međusobno. Treba se znat da djeca koja završe waldorfsku školu nemaju nikakve zaostatke u usporedbi s državnom školom i jednako dobro su pripremljeni za daljnje obrazovanje.

Stjepan Šimunović, učenik škole od 2003. do 2011.

Prvi razred srednje je bio nešto kompliciraniji zbog promjene sustava, no brzo sam se snašao u tome i prilagodio sustavu pa sam ostale razrede prošao kao i ostali pa čak i bolje. Ne smatram da mi je nedostajalo gradiva iz osnovne škole jer se ono samo nadovezalo u srednjoj školi. Pristup učitelja i škole prema učeniku je drugačiji, rekao bih lošiji nego u osnovnoj školi, no to je jedini segment na koji mi je trebalo malo duže da se priviknem.

Darijan Markić, Tehnička škola Rijeka

Prelazak iz osnovne u srednju školu bio je težak, ali ne i nemoguć. Iz jedne male familijarne sredine koja me naučila poštovanju, ljubavi i kulturi preći u okrutnu sirovu sredinu veoma je teško, djeca su drugačija, a također i profesori. Ali opet bih ponovila taj teški početak da mogu vratiti onih 8 godina odrastanja među učiteljima koji su nam bili drugi mame i tate i među djecom koju danas mogu s ponosom oslovit braćom i sestrama.

Ivona Horvat, Medicinska škola u Rijeci

Roditelji

Naša djeca školu smatraju drugim domom, uče bez stresa i trauma. Vole boraviti u školi i svijet gledaju drugačijim očima, povezaniji su s prirodom i razumiju njene procese.

Tamara Kos Grgić, majka troje učenika škole

Imamo dijete u srednjoj školi koje je izvrstan učenik, a provelo je iznimno ugodno vrijeme u waldorfskoj školi. Zato mislim kako djeca u waldorfskoj školi zaista dobiju što je potrebno, ali pod uvjetom da i roditelji sudjeluju u obrazovanju.

Nikola Bošnjak, otac dvoje učenika škole

Poznate osobe i stručnjaci

Ja sam osobno uvjeren da je obrazovanje koje se dobiva u školama Rudolfa Steinera od neprocjenjive vrijednosti i utjelovljuje ono najbolje iz modernih nastojanja i nadu za buduće obrazovanje. Osobito je dopadljiv njegov internacionalizam, privlačan učenicima u cijelom svijetu. To obrazovanje cvjeta u Japanu, Južnoj Africi i Latinskoj Americi uključujući sirotinjske četvrti Favela Sao Paula, kao i u Evropi. Sjedinjenim Američkim Državama i Izraelu…

Lord Ritchie of Dundee

Steinerove škole, osobito na kontinentu (Evropa), imaju dobro razrađen nastavni plan znanstvenih područja u kojem se nikad ne gubi iz vida cjelina. Ne započinje se u sterilnosti bijelih odora u laboratorijima, već s točnim promatranjem svakodnevnih pojava, i bez srljanja u teorije i modele. Stoje na stajalištu da postoji duboka povezanosti između ljudske vrste i prirode, a ljudskom se životu pripisuje smisao i svrha, a ne besciljna slučajnost. Praktično to znači da su učeničke radne bilježnice iz znanosti umjetnička djela, pune čudesa, ali s točnim promatranjima i sve je uljepšano bogato obojanim dijagramima.

Kevin Mc Carthy, urednik za obrazovanje, New York Times

Steiner je bio daleko ispred svog vremena. Ono što je on spoznao o učenju početkom ovog stoljeća, postupno je dokazano novim otkrićima u istraživanjima mozga. Potreba svakog pojedinca da obnovi vlastiti smisao, odnose uma i tijela i uključenost osjećaja, igraju bitnu ulogu u istinskom učinkovitom učenju. Waldorfska pedagogija radi na tim načelima već više od šezdeset godina, a tek sada je priznata. Ono što su poznati istraživači otkrili o funkciji mozga i ljudi koji se bave odgojem otkrili o ljudskom mozgu/mišljenju, postaje sada dio prakse. Ono što je Rudolf Steiner predvidio, tek postaje dijelom edukativne svijesti u ovom desetljeću.

Dr. Gabriele Rico, profesor engleskog i kreativnih umjetnosti, San Jose State University.

Nema važnijeg zadatka od tog da našoj djeci damo najbolju pripremu za prohtjeve zloslutne budućnosti, pripremu koja smjera k sustavnom kultiviranju njihovih duhovnih i moralnih talenata. Sve dok primjeran rad pokreta waldorfske škole nastavlja širiti svoj utjecaj, kao što je to činio kroz protekla desetljeća, svi možemo gledati u budućnost s nadom. Siguran sam da se rad Rudolfa Steinera za djecu mora smatrati središnjim doprinosom dvadesetom stoljeću, i osjećam da zaslužuje podršku svih slobodoljubivih i misaonih ljudi.

Bruno Walter, dirigent

Osobno upoznat s brojem waldorfskih studenata, mogu reći da su se oni približili ostvarivanju vlastitih potencijala više od bilo koje osobe koju poznajem.

Dr. Joseph Weizenbaum, redoviti profesor, Massachusetts Institute of Technology (MIT)

Znatan broj pristupa waldorfskog obrazovanja, te pripadajuća filozofija, doprinose trenutnim naporima oko reforme obrazovanja ovdje, u Sjedinjenim državama. Od posebnog značenja su nastojanja da se izgrade veze između školskih predmeta i odgoja, naše kulture i društva. Waldorfski pristup je u velikoj mjeri u skladu s nedavnim dostignućima u kognitivnim znanostima vezanim uz spoznaju kako djeca uče i razumijevaju.

Dr. Paul DeHart Hurd, profesor obrazovnih znanosti, Stanford University.

Da imam dijete školske dobi, poslao bih ga u jednu od waldorfskih škola.

Saul Bellow, pisac i dobitnik Nobelove nagrade za književnost

Iskustvo moje kćeri Diane u waldorfskoj školi u Sacramentu bilo je uzbudljivo i proširilo je vidike. Nadam se da će sve više ljudi moći priuštiti waldorfsko obrazovanje svojoj djeci.

Russell Schweickart, astronaut NASA-e

Kao psihijatar s posebnim interesom za pitanja razvoja, i kao majka dviju kćeri koje su pohađale školu Rudolfa Steinera u New Yorku, od vrtića do mature u srednjoj školi, bila sam osobito fascinirana vidjevši da je sve što su učitelji činili s djecom bilo potpuno prilagođeno određenom stupnju njihovog razvoja. Imam dojam da moje kćeri – jedna upravo završava medicinsku školu, druga je na prvoj godini prava – nisu profitirale u školi samo na intelektualnom nivou. Profitirale su u socijalnim odnosima, također na polju kulture i u vlastitim estetskim sklonostima. Vjerojatno zahvaljujući širokom rasponu školskog programa po kojem su ih njihovi učitelji podučavali.

Dr. Iona Ginsburg, New York

Znanstveni rad

Iskustva tranzicije učenika završenog waldorfskog osnovnog obrazovanja u državne srednje škole

– Virna Jeričević (2020.)