Svaka godina učenja u waldorfskoj pedagogiji obilježena je jednim zajedničkim nazivnikom. U trećem razredu to je upoznavanje sa starim zanatima i vještinama kojima su se naši stari služili u svakodnevnom životu. Donosimo vam kratki pregled praktičnih aktivnosti prvog polugodišta naših trećaša…

U epohi Starih zanata i zemljoradnje učenici trećeg razreda, između ostalog, uče na koji način se stvara kruh, kako raste pšenica, na koji način ratar obrađuje zemlju, kako nam hrana dolazi na stol i na koji način su nekadašnji zanatlije radili. Prvi izlet vezan za tu epohu je bio posjet farmi tete Mire na Pulcu gdje su mogli vidjeti mužnju koza te ih i sami nahraniti. Uz to su kušali svježe domaće kozje mlijeko.

Okrećući se ka znanjima starih zanata o pravljenju kruga, učenici su učili o vodenici te se crtež mlina povezao sa žitaricama o kojima su već učili te s prvom lektirom, Bijelim jelenom. U školi su kamenom mljeli sjemenke pšenice te nakon toga uz pomoć mlinca izmljeli brašno koje su iskoristili za izradu pizze. Sami su zamijesili, nadjenuli pizzu i uživali u svom postignuću!

Kako bi zaključili epohu Starih zanata, učenici trećeg razreda posjetili su Gašparov mlin i Zavičajni muzej u Martinovom selu gdje im je mlinarica, uz zvukove zadnjeg funkcionalnog mlina na Rječini, prikazala sve ono o čemu su u školi učili. U muzeju su mogli vidjeti staro oruđe i pomagala koja su nekada koristili naši stari. Pri povratku smo stali u kovačnici gdje su vidjeli pravi starinski obrt.

U zadnjoj fazi pripreme kruha, nakon sadnje, žetve i obrade pšenice, treći je razred posjetio obrt pekare Demetra (Galerija kruha “Demetra”) gdje ih je ugostio simpatični gospodin Ranko Lipovšćak. S njim su djeca mijesila, pekla, nadijevala i naravno, jela svoje pizze i kruščiće. Prošetali smo i prekrasnom škalničkom prirodom dok smo čekali da nam se tijesto digne. Hvala našem starom prijatelju Ranku što nas je tako lijepo ugostio!

Odgovori